USCH!

Åååh, idag har det varit och är fortfarande en sån där hemsk dag då man bara känner sig ful och energilös..allt känns bara blää. Har varit så himla varmt ute, började så skönt med att jag låg i solen vid poolen och läste, vad livet är härligt tänkte jag. Sen skulle jag välja kläder, trivs inte i barbent och kortärmat, men vad ska man annars ta på sig då det är 25 grader varmt? Sen har jag fortfarande inte fått nån klipptid så håret vill jag helst bara klippa bort. Ja ni vet, en sån där vanlig dag som ni vet kommer ibland, då man känner sig helt misslyckad.

Tog halva min lunch/middags påse innan jag åkte till jobbet och sen har jag stått och städat i flera timmar i den varma solen. Skulle först och främst druckit mer vatten, sen fick jag blodsockerfall nu på e.m. Hade kakor, godis, glass och chips tillgängligt men har lyckats hålla mig än så länge. Inte förrän nu har tagit halva påsen som var kvar (brukar ta vid 16.30/17.00, börjar långsamt kännas lite bätte. Det är inte hungern, men det där hemska suget. Då det verkligen känns värt vad som helst för att få äta det där goda..

Jaja. Jag vet iaf att man ska undvika att frestas så jag ska försöka tänka på nåt annat. Tänker inte förstöra kvällen (vilket man ju gör) genom att stoppa det där i munnen. Det känns verkligen nu som att det inte är värt att köra kuren, jag blir ju inte smal som jag vill..men det är bara hjärnspöken!! Har ju svart på vitt sett att det gör jag visst, fick t.o.m en kommentar idag. Ge det tid, fall inte tillbaka nu bara för att du har en dålig dag. Sug och hjärnspöken går inte alls ihop, jag vet bätte!

Massa pepp och övertygande till mig själv nu! :)

Kommentarer
Postat av: skenet

Angelica! Ge inte upp nu - svackor har vi alla - du är suuuperdjuuperduktig o en kämpe - nu i ett marathon är du vid 30 km strecket ngnting o börjar få mjölksyra - du är ju gryyym på att kura o har bara upploppet kvar - KOM IGEN NU :) :) Håll huvudet högt och känns dig stolt o vacker - sträck på dig o försök att njuta av det du redan åstadkommit - drick vatten + ramlösa med smak + läs bra böcker/filmer på kvällarna - skriv frustrationer på bloggen - hitta inspitationsbilder på nätet eller i fotoalbumet etc... du ser ju målet där framme - tänk att det är en gummisnodd knutet från din mage fram till mållinjen och den gummisnodden drar dig ditåt ;) :)

Känner du kraften framåt nu? :)

Kram o PEPP kraft !!! You gooo girl!

skenet

2009-05-31 @ 09:16:57
URL: http://cambridgejul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0