Ny vecka, vägning

God morgon!!

Gruvade mig för att väga mig imorse, trodde verkligen jag stod på samma vikt som när jag började med kuren, om inte mer. Så kändes det iaf!! Men så tänkte jag att det är lika bra att göra bort det, varje måndagmorgon ska det ju vara, om inte annat har jag ju gått ner mer till nästa måndag.

Och vad visar vågen? 59,5 kg!! Åh men jag blir ju så glad!! Har alltså gått ner ungefär 3,5 kg sedan jag startade förra måndagen, trots att jag "bröt" för en lördag med allt gott du kan tänka dig, alldeles för mycket dessutom! Och då vet jag ju att vattnet kroppen samlat på sig från en dags utsvävningar (lördag) tar kroppen ca 2 dagar att göra sig av med. Jag både känner mig och ser lite "svullen" ut och därmed vet jag att det bara blir bättre dom nästkommande dagarna. Egentligen har jag antagligen gått ner mer. Nu har jag ju ingen digitalvåg, men det kändes rätt precis på den siffran.

Imorgon kommer det alltså att kännas 1000 gånger bättre, det vet jag av "erfarenhet". Att samla på sig vatten är lika otrevligt som att gå upp i fettprocent..man känner sig tjock och tung! Tack och lov varar det inte så länge. Trots lördagen är jag nu stolt över att jag klarade av att gå tillbaka till kuren på söndagen. Igår kväll var jag så nedstämd och ville bara äta igen, men så gick jag och la mig i sängen riktigt tidigt och läste en bok i 2 timmar...så lyckades jag klara av att bekämpa mina demoner.

Tror jag ska vila från jogging idag, får se. Kanske blir det en promenad ikväll. Har inget planerat så nåt måste det nog bli.

Pepp pepp!


Kommentarer
Postat av: skenet

Grattis till ett mycket bra resultat- att komma under 60 är ju hur superdjuperbra! :) Du är jätteduktig o kul att det går så bra nu för dig! Jag har länkat till din blogg- hoppas det är okej för dig? Du skulle lätt klara av att springa ett marathon - bara man tar det tillräckligt sakta o i sin egen takt - jag funderar på att ställa upp i Sörmlands Ultra Marathon 50 km - det skall vara ett mkt vackert lopp längs sörmlandsleden genom skogar/sjöar/stigar etc - det är så spännande att utmana sig själv o sätta fram begränsningarna - se om man klarar det! Oftast sitter det i huvudet - blokeringarna - inte i benen - man klarar ju att gå runt på stan i 5-6 timmar eller dansa en helkväll ute flera timmar i sträck - då klarar man även ett marathon eller en ultramarathon vill jag tro ;) :)



Ha en fin dag o kämpa på mot ditt mål - du fixxar det här! Härligt jobbat o mkt inspirerande!

kram skenet

2009-05-25 @ 15:05:35
Postat av: Anna

Bra kämpat! Heja heja heja!!

2009-05-25 @ 16:35:20
Postat av: Angelica

Åh tack vad glad jag blir!! Ni är så söta.



Skenet: Jag både tror och håller med dig om vad du säger..det är ju så sant att allt sitter i huvudet. Genom förbereda sig både psykiskt och fysiskt ska det nog gå. Inte på en dag, men om vi kämpar för det! Känner att kuren gett mig en riktig kickstart och motivation på att komma igång ordentligt. Visst, det blir inte riktigt långa sträckor för mig ännu, men jag känner att jag är på god väg och att springa som jag gör nu är ett stort framsteg. Fhv går det bara bättre och lättare.. Och jättekul att du vill länka till min blogg!! =)



Tack för all pepp, ni hjälper mig verkligen! Stor kram

2009-05-25 @ 18:45:43
URL: http://mincambridgediet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0