Ny vecka, igen.

Måndag och första dagen på jobbet! Känns väldigt bra med rutiner måste jag erkänna. Har bara jobbat 13-22 idag, det kommer snart ändras till 10-22. Puh, men det brukar gå bra, inte så fysiskt ansträngande iaf. Ska säga att imorse ville jag bara dö. Hela min kropp var så svullen och vattensamlad, visste inte hur jag skulle kunna klä mig, den där känslan är den värsta i världen, jag hatar den! Min kropp tål inte socker, så är det bara. Ändå lär jag mig aldrig.

Jogging kommer jag nu klämma in varje morgon då jag har energin, hoppas på många sådana morgnar! =) Började så fint förra veckan och det höll i sig riktigt bra, men sen kom värmen och med den suget och sen ja..gick allt utför ett par dagar. Idag är jag på banan igen, wiiie! Känns inte helt bortkastat, men jag har lovat mig själv att inte väga mig denna vecka utan nästa. Och se det som att det spelar ingen roll om jag så inte gått ner mer, så länge jag då har kvar samma vikt som innan mitt frosseri i helgen är jag nöjd. Det är absolut inte värt det, jag vet och försöker intala mig själv. Men jag är sockerberoende- oh det är ingen överdrift! Ska berätta i ett senare inlägg. Jag kämpar och har kommit långt på vägen, men faller fortfarande dit. Tack och lov mer sällan och därför känner jag att kuren inte är bortkastade pengar..och jag kommer fotsätta gå ner då dessa frosseridagar är många färre..i längden blir det många färre kalorier. Antar joggingen hjälper till också.

Tack Skenet för all pepp! Önskar jag hade läst din förra kommentar tidigare, kanske hade hjälpt mig under lördagen. Sånt stöd betyder oerhört!

Ska göra mig redo för sängen och sen lägga mig med en sto kopp te och läsa lite. Känner mig sådär skönt trött, kommer bli en mycket bättre morgondag!

Kram och godnatt alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0